Geroji praktika
Geros praktikos pavyzdžiai, kai įmonėje taikomos papildomos priemonės, nei nustatyta teisės aktuose, kurios padėtų darbuotojams derinti darbo ir šeiminius (asmeninius) įsipareigojimus
ERGO Life Insurance SE turi Papildomų naudų ir socialinių garantijų programos gaires, kuriose išskirta „Gyvenimo ir darbo balansui sritis“.
Vykdomos darbuotojų įsitraukimo apklausos, darbuotojų gerovės apklausos, kuriose viena iš temų – „Darbo sąlygos ir darbuotojų gerovė“, taip pat išėjimo iš darbo pokalbiai, adaptacijos proceso įvertinimo klausimynai, kuriuose taip pat klausiama apie bendrovės suteikiamas galimybes derinti šeimos ir darbo įsipareigojimus. Svarbu, kad įvykdžius tyrimus, darbuotojai informuojami apie rezultatus, o vėliau informuojami ir apie tai, kokie veiksmai įvykdyti tobulintinoms sritims gerinti. Turi darbo tarybą, kurios tikslas – įtraukti ERGO bendruomenę, generuoti ir įgyvendinti idėjas, taip nuolat gerinant ERGO darbo sąlygas.
ERGO centriniame biure Vilniuje veikia vaikų erdvė „ERGO Aviliukas“ skirta 6-12 metų vaikams, kur jie gali žaisti, piešti, žiūrėti animacinius filmukus ir pan. Per dieną Aviliuke būna bent 3-5 vaikai. Organizuojama daug švenčių darbuotojams kartu su jų šeimos nariais: „Darom“ prie jūros, „Kino pavasaris“, „Kulinarinės pamokėlės su Gian Luca Demarco“, „Apsodinkime Lietuvą“, „ERGO žiemos šventė“. Dovanojami „Žmonės Cinema“ filmų peržiūros kuponai visai šeimai. 2022 m. spalį vyko ERGO vaikų žygis įdomioje trasoje su užduotimis ir sveikomis vaišėmis.
Įmonėje yra įgyvendinta ir įdiegta 4 darbo dienų savaitės tvarka (darbuotojai gali vieną dieną per savaitę pasiimti papildomą laisvadienį šeimos poreikiams).
Įmonėje vedamos edukacinės pamokos ir ekskursijos vaikams.
Yra atidarytas specialus atvirasis biuras Vilniaus senamiestyje, kurio darbo metu galima ateiti su šeimos nariais ar draugais ir nemokamai išbandyti įmonės gaminius, sudalyvauti įvairiuose dailės mokymuose, pasivaišinti kava, arbata ir kt.
Summer Hub vasaros rezidencija sodyboje, veikianti bent du vasaros mėnesius, į kurią galimybę atvykti turi visi Hostinger darbuotojai tiek darbo, tiek laisvalaikio tikslais.
Keturių darbo dienų savaitė vasaros metu (ši iniciatyva vyko 2021 m. rugpjūčio mėnesį, informacija apie tokią praktiką buvo dalintasi ir "Verslo žinių" straipsnyje).
Šeimos derinimo aspektas apibrėžtas „Įvairovės ir įtraukties politikoje“, kur iškeltas tikslas derinti darbo ir šeimos įsipareigojimus, siekti vienodo darbo užmokesčio vyrams ir moterims, užtikrinti vienodas teises į vaiko priežiūros atostogas vienos lyties šeimoms.
Nuo 2022 metų darbuotojų vaikams organizuojami IT programavimo kursai, sporto užsiėmimai.
Kartą per metus organizuojamas „ŠEIMOS dienos“ renginys, į daugelį darbuotojams skirtų renginių taip pat kviečiami šeimos nariai. Biure įrengta erdvė darbui su vaikais.
Darbuotojui, esančiam vaiko priežiūros atostogose, išlieka galimybė lankytis biure, valykloje ir sporto klube – taip siekiant išsaugoti ryšį su darbuotoju.
Darbuotojas gali už papildomą mokestį apdrausti šeimos narius sveikatos draudimu, kelionių draudimu.
Įmonėje galioja trumpesni vasaros penktadieniai: kasmet nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 31 d. darbuotojai penktadieniais darbus baigia 13:30, taip su šeima galėdami praleisti ilgesnį savaitgalį.pavasarį darbuotojai buvo pakviesti į 3 mėn. trukmės „Geros savijautos akademiją“ (virtualios paskaitos su profesionalais). Buvo organizuojami ir virtualūs edukaciniai susitikimai (piešimo, dainavimo, dramos, pasaulio pažinimo pamokos) įvairaus amžiaus darbuotojų vaikams.
Šv. Kalėdų laikotarpiu darbuotojai su antromis pusėmis kviečiami į koncertinius renginius, o su vaikais – į spektaklius su Kalėdų seneliu ir dovanomis.
Summer Hub vasaros rezidencija sodyboje, veikianti bent du vasaros mėnesius, į kurią galimybę atvykti turi visi Hostinger darbuotojai tiek darbo, tiek laisvalaikio tikslais.
Keturių darbo dienų savaitė vasaros metu (ši iniciatyva vyko 2021 m. rugpjūčio mėnesį, informacija apie tokią praktiką buvo dalintasi ir "Verslo žinių" straipsnyje).
Darbo ir šeimyninių (asmeninių) įsipareigojimų derinimas įmonėje:
Papildomos, nei nustatyta teisės aktuose, priemonės taikomos įmonėje, kurios padėtų darbuotojams derinti darbo ir šeiminius (asmeninius) įsipareigojimus:
suteikiama galimybė lanksčiai reguliuoti darbo laiką
suteikiamos papildomos poilsio ar atostogų dienos
suteikiama galimybė, esant poreikiui, atsivesti vaiką / vaikus į darbovietę (pavyzdžiui, įrengtas vaikų kambarys)
skiriamos papildomos išmokos šeimos (asmeninių) švenčių proga:
- gimtadienio;
- jubiliejaus;
- santuokos įregistravimo proga.
organizuojamos išvykos, renginiai, kuriuose būtų kviečiami dalyvauti darbuotojo šeimos nariai
papildomos atostogos mokinių atostogų metu
Darbo ir šeimyninių (asmeninių) įsipareigojimų derinimas įmonėje:
Papildomos, nei nustatyta teisės aktuose, priemonės taikomos įmonėje, kurios padėtų darbuotojams derinti darbo ir šeiminius (asmeninius) įsipareigojimus:
Prasidėjus COVID-19 pandemijai įmonė ypatingai lanksčiai žiūrėjo į darbuotojų su mažamečiais vaikais poreikius, kur galima prisitaikydama organizuojant darbą nuotoliniu būdu (pvz., pasitarimai organizuojami po vaikų pamokų, į objektus vyksta darbuotojai, kuriems nereikia būti su vaikais ir pan.). Siekiant užtikrinti minimalų darbuotojų kontaktavimą, darbuotojams buvo leista prie savo namų laikyti gamybinį ir tarnybinį transportą, skirtą vykimui į darbų atlikimo vietas.
Darbdavys, būdamas socialiai atsakingas ir siekdamas geros darbuotojų sveikatos būklės ir šeimyninių, ar jiems prilyginamų, įsipareigojimų vykdymo, leidžia neatvykimą į darbą iki 4 dienų per kalendorinius metus darbuotojui nesikreipiant į gydymo įstaigą ir nepristatant darbdaviui nedarbingumo pažymėjimo.
Darbo ir šeimyninių (asmeninių) įsipareigojimų derinimas įmonėje:
Papildomos, nei nustatyta teisės aktuose, priemonės taikomos įmonėje, kurios padėtų darbuotojams derinti darbo ir šeiminius (asmeninius) įsipareigojimus:
- tėvams, auginantiems bent vieną vaiką iki 15 m. (papildomai prie dienų, suteikiamų pagal DK) suteikiama viena laisva darbo diena per mėnesį;
- kiekvienam darbuotojo vaikui iki 15 m. suteikiama išmoka, skirta įsigyti mokslui reikalingas priemones;
- kasmet organizuoja Šeimos šventes, sudarydami sąlygas darbuotojų artimiesiems asmeniškai susipažinti su bendroves veikla ir darbo sąlygomis;
- COVID-19 pandemijos metu pradėjo Darbuotojų emocinės sveiktos paramos programą, kurios metu kiekvienas darbuotojas ir jo artimieji gali anonimiškai ir nemokamai kreiptis į psichologines konsultacijų paslaugas teikiančius specialistus ir gauti profesionalią pagalbą.
Darbo ir šeimyninių (asmeninių) įsipareigojimų derinimas įmonėje:
Papildomos, nei nustatyta teisės aktuose, priemonės taikomos įmonėje, kurios padėtų darbuotojams derinti darbo ir šeiminius (asmeninius) įsipareigojimus:
- Bendrovėje veikia dvišalis Socialinių poreikių fondo komitetas, kuris administruoja darbdavio skiriamas lėšas ir priima sprendimus dėl jų panaudojimo (renginiams darbuotojams ir darbuotojų vaikams, darbuotojų vaikų vasaros stovykloms, kalėdinėms dovanoms, pagalbai atskiriems darbuotojams ligos, nelaimingo atsitikimo ar kt. nelaimių atveju).
Darbo ir šeimyninių (asmeninių) įsipareigojimų derinimas įmonėje:
Papildomos, nei nustatyta teisės aktuose, priemonės taikomos įmonėje, kurios padėtų darbuotojams derinti darbo ir šeiminius (asmeninius) įsipareigojimus:
Moterys nėštumo metu skatinamos palaikyti atvirą bendravimą su tiesioginiu vadovu, kad būtų užtikrintas efektyvus jų darbo krūvio planavimas.
- Pašalpos / papildomos atostogų dienos (santuokos, vaiko gimimo, šeimos nario mirties atveju, už ištarnautus metus)
- Rugsėjo 1-osios priedas pirmokams
- Papildoma išmoka neįgalių vaikų išlaikymui
- Darbuotojai, kurie grįžta po vaiko priežiūros atostogų turi galimybę pirmą mėnesį dirbti 50% darbo laiko, gaudami pilną darbo užmokestį.
Darbo ir šeimyninių (asmeninių) įsipareigojimų derinimas įmonėje:
Papildomos, nei nustatyta teisės aktuose, priemonės taikomos įmonėje, kurios padėtų darbuotojams derinti darbo ir šeiminius (asmeninius) įsipareigojimus:
„Telia“ išskirtinumas ir unikali vertė, prisidedanti prie bendrovės darbuotojų gerovės ir sėkmingo šeimos bei darbo derinimo – speciali mokyklinio amžiaus vaikų užimtumo iniciatyva „Telia Mokyklinukų klubas“. Šis klubas skirtas įmonės darbuotojų vaikams nuo 6 iki 12 metų. Jis šiuo metu veikia Vilniuje ir Šiauliuose. Planuojama, kad vėliau ims veikti ir Kaune. „Telia“ darbuotojų vaikams rengia visos dienos stovyklas rudens, žiemos ir pavasario atostogų mokyklose metu. Dėl COVID-19 pandemijos šios stovyklos ir kitos veiklos buvo laikinai sustabdytos.
Socialinių reikmių fondo komiteto sprendimu remiami sporto ir kultūros renginiai (dėl pandemijos šių pinigų panaudojimas šiais metais nukreiptas į įvairius online renginius, darbuotojų emocinę sveikatą) bei iniciatyvos, skirtos darbuotojų vaikams.
Visi „Telia“ darbuotojai turi galimybę naudotis papildomu sveikatos draudimu. Galima pasirinkti vieną iš 4 papildomo sveikatos draudimo planų. 2020 m. šio draudimo galimybėmis naudojasi daugiau kaip 2 200 darbuotojų. Rūpinamės ir darbuotojais, kurie yra vaiko priežiūros atostogose, todėl suteikiame papildomą sveikatos draudimą, kol kūdikiui sueis vieneri metai.
Darbo ir šeimyninių (asmeninių) įsipareigojimų derinimas įmonėje:
Papildomos, nei nustatyta teisės aktuose, priemonės taikomos įmonėje, kurios padėtų darbuotojams derinti darbo ir šeiminius (asmeninius) įsipareigojimus:
Visame „PwC“ įmonių tinkle yra vykdoma skaitmeninių įgūdžių ugdymo (Digital Upskilling) strategija, kurios tikslas – suteikti darbuotojams visus reikalingus įrankius bei mokymus, kad jie galėtų įgyvendinti įmonės tikslus, būti konkurencingi darbo rinkoje, gebėtų taikyti naujausius technologinius sprendimus. Kiekvienas darbuotojas per metus šių įgūdžių tobulinimui skiria vidutiniškai 100+ valandų.
2020 m. „PwC“ darbuotojai galėjo dalyvauti tarptautinėje virtualioje skaitmeninių įgūdžių tobulinimo akademijoje, mokytis, atsisiuntę specialią programėlę (Digital Fitness App), klausytis virtualių kursų (Digital in a Nutshell). Papildomai įmonių tinkle yra organizuojami vidiniai inovacijų konkursai, kurių tikslas – skatinti darbuotojus kurti jų darbą palengvinsiančius įrankius.
Papildomai darbuotojų įgūdžiai ugdomi per nuotolinio mokymo platformą „Vantage“, kurioje jie gali klausytis paskaitų, skaityti straipsnius tiek darbiniais klausimais, tiek bendriniais, padedančiais ugdyti asmenines savybes. Įmonės viduje organizuojamos mind-break tipo paskaitos (5-6 per metus), kurių metu skirtingų sričių ekspertai dalinasi savo patirtimi, pasiekimais, patarimais. Šių paskaitų tikslas – plėsti darbuotojų pasaulėžiūrą, ugdyti juos kaip asmenybes.
Atnaujinimo data: 2025-04-09